Парадак разгляду зваротаў
Правы заяўнікаў:
- Падаваць звароту, выкладаць довады службовай асобе, які праводзіць асабісты прыём;
- Знаёміцца з матэрыяламі, непасрэдна адносяцца да разгляду зваротаў, калі гэта не закранае правы, свабоды і (або) законныя інтарэсы іншых асоб і ў матэрыялах не ўтрымліваюцца звесткі, якія складаюць дзяржаўныя сакрэты, камерцыйную і (або) iншую ахоўваемую законам тайну;
- Падаваць дадатковыя дакументы і (або) звесткі альбо звяртацца з просьбай аб іх выпатрабаваньні, у тым ліку ў электроннай форме, у выпадку, калі выпатрабаванне такіх дакументаў і (або) звестак не закранае правы, свабоды і (або) законныя інтарэсы іншых асоб і ў Іх не ўтрымліваюцца звесткі, якія складаюць дзяржаўныя сакрэты, камерцыйную і (або) iншую ахоўваемую законам тайну;
- Адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці;
- Атрымліваць адказы (паведамлення) на звароты;
- Абскардзіць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты і рашэнні аб пакіданні зваротаў без разгляду па сутнасці;
- Ажыццяўляць iншыя правы, прадугледжаныя заканадаўствам.
Абавязкі заяўнікаў:
- выконваць патрабаванні Закона Рэспублікі Беларусь 'Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»;
- падаваць звароту ў арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй;
- ветліва ставіцца да работнікаў арганізацый, індывідуальным прадпрымальнікам і іх працаўнікам, не дапускаць ужывання нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;
- своечасова інфармаваць арганізацыі, індывідуальных прадпрымальнікаў аб змене свайго месца жыхарства (месца знаходжання) або месца знаходжання ў перыяд разгляду звароту;
- выконваць iншыя абавязкi, прадугледжаныя заканадаўствам.
Тэрміны разгляду зваротаў
Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не вызначаны заканадаўчымі актамі.
Калі апошні дзень тэрміну разгляду зваротаў прыпадае на нерабочы дзень, то днём заканчэння тэрміну лічыцца першы наступны за ім рабочы дзень.
У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне вызначаных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, Накіроўваецца пісьмовае паведамленне пра прычыны перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.
Працягу тэрмінаў пачынаецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў РУП «Полацкі ЦСМС «Полацкі ЦСМС», ўнясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.
Абскарджанне адказаў на звароты
Адказы РУП «Полацкі ЦСМС» на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю – Дзяржаўны камітэт па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь.
Адказы РУП «Полацкі ЦСМС» на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў Дзяржаўны камітэт па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Вышэйстаячы дзяржаўны орган:
Дзяржаўны камітэт па стандартызацыі Рэспублікі Беларусь
Адрас: 220053, Старавіленскі тракт, 93, г. Мінск, Рэспубліка Беларусь
тел. (017) 233-52-13
факс (017) 233-25-88
e-mail: belst@gosstandart.gov.by
сайт http://gosstandart.gov.by
Час працы: Пн-Пт: 9:00-13:00 14:00-18:00
Старшыня камітэта Татарыцкi Валянцін Баляслававіч
Час асабістага прыёму кіраўніцтвам Дзяржстандарту
Заканадаўства аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб:
Закон Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб » ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-З.